Feeds RSS
Feeds RSS

viernes, 12 de febrero de 2010

Noves estratègies de comprensió lectora: "caza del tesoro"

INTRODUCCIÓ

A l'escola podem trobar molts mètodes i activitats per treballar la comprensió lectora dels alumnes. Tot i així, avui dia ens trobem amb molts més recursos que poden posar en pràctica aquests aspectes i a la vegada motivar l'alumne i el professor a aprendre a trobar informació a Internet.
Un exemple d'aquests mètodes és "la caza del tesoro".

QUÈ ÉS?

"La caza del tesoro" és un tipus d'activitat didàctica que consisteix en la proposta per part del mestre d'unes preguntes sobre un tema determinat i un llistat de pàgines webs on poder cercar la informació necessària per tal de poder respondre aquestes preguntes.
Algunes "cazas del tesoro" conclouen amb una pregunta final la qual s'ha de respondre amb la integració per part dels alumnes de la informació adquirida al llarg del procés, és a dir, no es pot respondre directament amb les pàgines web proporcionades.

ESTRUCTURA

La seva estructura està ben delimitada en parts:
- Introducció: es presenta a l'alumne la tasca a realitzar i el tema escollit.
Preguntes que han de contestar els alumnes.
- Recursos: llistat de pàgines web on els infants poden trobar la resposta a les preguntes establertes a l'apartat anterior.
La gran pregunta, com a mode de conclusió.
- Avaluació: el mestre presenta el mètode que utilitzarà per avaluar l'activitat.
- Crèdits: es tracta d'un llistat de recursos i enllaços on es poden trobar texts, imatges o sons que ha utilitzat el mestre per elaborar "la caza del tesoro".

Aquest tipus d'activitats no sòls garanteix l'aprenentatge de conceptes i procediments sobre un tema determinat, sinó que l'alumne adquireix destreses i coneixements pràctics sobre l'utilització de les noves tecnologies.

EXEMPLE

A continuació persentem l'exemple d'una "caza del tesoro" destinada a alumnes de segon i tercer cicle de primària.
La temàtica
d'aquest exemple gira al voltant del día del llibre, més conegut per nosaltres com a Día de Sant Jordi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario