Feeds RSS
Feeds RSS

viernes, 30 de abril de 2010

ESCOLA TIC 2.0

Us deixem un vídeo molt interessant sobre la "Escuela TIC 2.0", un projecte de integració de les noves tecnologies de la informació i la comunicació on els alumnes compten amb un ordinador portàtil on veuen la pantalla que apareix a la pissarra digital. El vídeo remarca la importància de la formació del professorat per a oferir a l'alumnat una educació tecnològica de qualitat.


LES TIC I LA FAMÍLIA

Ja des de l'etapa de l'educació infantil, és important que les famílies dels alumnes s'impliquin en l'aplicació de les TIC com a un recurs més. Els mestres, amb la col·laboració de les famílies, hem de ser els encarregats de posar a l'abast de l'alumne els recursos necessaris per introduir-lo dins el món de les noves tecnologies; és per això que algunes webs s'han dedicat a presentar informació i recursos perque els pares puguin utilitzar-los amb els seus fills. Aquí presentem alguns exemples:

Portals d'educació

A més de tots els recursos que ens presenta la xarxa, també hem de ser conscients de la importància d'altres activitats com poden ser la lectura d'un llibre o anar a jugar al parc.

jueves, 29 de abril de 2010

APRENDRE A UTILITZAR EL RATOLÍ A EDUCACIÓ INFANTIL

Hem descobert aquesta pàgina web que creiem molt interessant! Es tracta d'una web amb activitats per a que els nens petits aprenguin a utilitzar el ratolí. Hi han activitats per controlar la direcció del moviment del cursor, per aprendre a clicar i a clicar arrastrant. Les activitats són molt senzilles i estàn molt bé per als alumnes que s'inicien en l'ús dels ordinadors.

Si cliqueu a sobre del títol "educación INFANTIL" que surt a la pàgina d'inici podreu trobar l'índex d'activitats.

miércoles, 28 de abril de 2010

FESTIVAL SÓNARKIDS!


El famós Festival Internacional de Música Avançada i Art Multimèdia SÓNAR arriba també al públic infantil amb SÓNARKIDS! El festival es celebrarà els pròxims dies 12 i 13 de juny de 2010 a Barcelona.

El festival oferirà concerts de música actual i experiències creatives amb tallers, dances, teatres i moltes activitats adaptades al més petits.Moltes d'aquestes activitats estan pensades per a que pares i fills puguin participar conjuntament i estan dirigides per nombrosos artistes que compataran també amb el suport de monitors especialitzats.

Música, art i tecnologia són els pilars bàsics d'aquestes jornades pensades per a que pares i fills aprengin gaudint de manera original i motivadora.
Aquí us deixem un vídeo del Festival SónarKids de l'any passat!


Animeu-vos hi!! Si voleu més informació premeu aquí


martes, 27 de abril de 2010

PER CONVENCER-NOS UNA MICA MÉS!


Ha passat que alguna vegada ens hem plantejat si la utilització de les PDI a les aules d'Educació Infantil pot resultar igual de beneficiosa que per als cursos de Primària. La veritat és que cada vegada estem més convençudes que les PDI són un recurs més que útil per als nens d'aquesta etapa. Només cal mirar aquest vídeo! Mireu com els nens de l'escola CEIP Al-Kazar de Murcia fan nombroses activitats amb aquestes pissarres. I fins i tot diuen tenir un blog i una Wiki!







sábado, 24 de abril de 2010

UN MÓN DE PLASTILINA


Xafardejant una mica per la xarxa ens hem topat amb una web prou interessant.

Es tracta d’una pàgina colombiana amb vídeos, imatges i animacions fetes amb plastilina! Inclòs els vídeos de propaganda estan fets amb personatges d’aquest material...

A la web podem trobar llibres virtuals sobre manualitats que es troben dividits per temàtiques (fantasia, historia, dinosaures, etc.), explicacions i vídeos per fer diferents figures amb plastilina i moltes imatges que ens poden ajudar a tenir una pila d’idees.

Si voleu visitar el món de plastilina, premeu aquí!



viernes, 23 de abril de 2010

COM EXERCITAR LA CREATIVITAT DEL NOSTRE ALUMNAT? KID PIX


¿Poden els nens dibuixar “lliurement” utilitzant l’ordinador?

Sí, amb el Kid Pix ho poden fer!

El Kid Pix és un programa que permet al nen crear les seves pròpies produccions artístiques.

Podem dir que fomenta la creativitat de l’alumne, ja que comença amb una pantalla en blanc on es troben tot un seguit d’eines de dibuix que el nen pot utilitzar per a fer la seva creació: llapis, goma, pinzells, etc.

A més, aquest programa integra sons.

Al obrir el programa Kid Pix, se’ns ofereix utilitzar més d’una aplicació:


Teleloca: permet veure animacions digitals.

De pel·lícula: conté animacions i permet crear pel·lícules.

Kid Pix: permet dibuixar i pintar.

Desfilada d’ imatges.

Movisellos.

Titelles digitals: aquesta aplicació permet controlar titelles a través del teclat, la seva utilitat és crear teatres digitals per nens.


Aquesta eina presenta tot un seguit d’activitats, és a dir, no només es pot fer “dibuix lliure” sinó que també permet fer creacions a partir de segells de dibuixos, barrejar imatges, barrejar colors, etc.

Kid Pix ens presenta també el “mode menuts” on es pot fer servir per els més petits ja que només presenta les eines més principals del programa.

Amb el KidPix es poden realitzar milers d’activitats per tal de desenvolupar les capacitats i objectius integrats al currículum.

La manera més fàcil i productiva de fer créixer o desenvolupar la creativitat del nen és, al nostre parer, la pròpia i lliure experimentació.

Per això cal que nosaltres, com a mestres, posem a l’abast tot un seguit d’eines per a potenciar aquest fet, per això crèiem molt útil aquesta aplicació, ja que l’alumnat per ell mateix pot realitzar moltes activitats i totes de caire diferent utilitzant no només el llapis i el pot de pintura, per exemple.


Aquí us deixem un vídeo molt interessant sobre el KidPix Deluxe 4 per a escoles. Només l'hem trobat en anglés...tot i així esperem que us sigui útil!



També us mostrem un exemple d'un treball fet amb KidPix per alumnes d'Educació Infantil:

"RADIO SCHOOL" A ZAMBIA

Fa ja uns dies vam tenir l’honor de rebre a la nostra classe de Noves Tecnologies Aplicades a l’Educació a una conferenciant polaca, la Maria Kreft. La Maria va estar un temps vivint a Zambia, concretament al poble de Chikuni. Va viure en aquest poble mentre treballava en la comunitat educativa i ens va explicar una pila de coses increïbles sobre l’ensenyança en aquest país. Primer ens va situar una mica en el context. Ens va explicar que el 80% de la població de Zambia viu amb menys d’un dòlar americà i que l’economia del país es basa principalment en l’agricultura de subsistència.

Donat que és un país molt desfavorit, la ràdio educativa és gairebé l’únic mitjà d’aprenentatge. Els nens tenen un llapis i una llibreta per a tot el curs, i a vegades han d’aprendre a llegir i escriure al terra perquè no tenen altres suports. La ràdio, nascuda del projecte educatiu “Radio School”, és engegada cada dia per uns mestres voluntaris que imparteixen les seves classes a partir de les explicacions que dona la ràdio. Cada dia escolten durant 30 minuts les explicacions de les diferents matèries que aborden el currículum (10 minuts matemàtiques, 10 minuts ciències socials i 10 minuts llengua). 30 minuts abans de l’emissió del programa de la ràdio i durant 30 minuts una vegada a acabat, els mestres estableixen converses amb els infants per parlar sobre els diferents continguts. Aquesta ràdio és una eina totalment senzilla que funciona carregant-la diàriament amb energia solar o eòlica.

La utilització de la ràdio educativa ha donat múltiples resultats positius, però sobretot permet que molts més infants tinguin accés a l’educació. Una prova més de que la tecnologia afavoreix notablement l’accés al coneixement i permet facilitar la tasca educativa dels docents.

DIADA DE SANT JORDI


Que podem fer amb el nens per treballar la Diada de Sant Jordi?

El club super3 fa una proposta de joc per treballar la diada de Sant Jordi. Es tracta d¨un joc que et permet jugar amb la llegenda.
Un sant Jordi, un drac, una princesa i... moltes llegendes! A "Juga amb la llegenda" hauràs de superar videojocs i prendre decisions amb què crearàs la teva història. Entra-hi tants cops com vulguis i sorprèn-te. Hi ha molts finals possibles!

Mentrestant us deixem amb un video que representa la llegenda de Sant Jordi.



Si volem fer activitats una mica més artístiques, sempre podem obtar per l’elaboració de roses, un punt de llibre, elaborar amb la classe un conte propi, etc.

- Per fer ROSES DE SANT JORDI necessitarem:


una ouera de cartró
pintura verda (aquarel.les o témperes)
paper de seda vermell i verd
filferro
una canya de refresc
cola
Tisores


Primer de tot, tallarem la ouera i la pintarem de verd. Mentre s'asseca, tallarem el paper de seda amb una amplada d'uns 5-8 cm, i la començarem a enrotllar fent que quedi desigual... lligarem la part d'abaix amb el filferro. quan la pintura de la ouera està seca, farem un foradet a la part de baix, i hi passarem el filferro, que enrotllarem a la canyeta. Llavors tallarem el paper de seda verd, amb tires d'in c. més o menys, que enrotllarem amb l'ajuda de la cola a la canyeta, i Ja Éstà!!! Una Rosa de Sant Jordi preciosa i feta pels nens!!! S'ho passaran molt bé!!!


viernes, 16 de abril de 2010

EL TREBALL PER RACONS A L'EDUCACIÓ INFANTIL

Tots sabem els grans avantatges que comporta el treball per racons a l'Educació Infantil. És una dinàmica de treball que a la majoria de mestres ens agrada i ens sembla atractiva. Sabent això, i aprofitant que voliem provar de crear un slide, hem buscat imatges sobre diferents racons per tal que poguem visualitzar d'un sol cop alguns exemples de racons de treball per als més petits.
Esperem que us agradi!


ELS QUADERNS VIRTUALS, UNA FORMA D'UTILITZAR ELS RECURSOS TRADICIONALS AMB LA TECNOLOGIA



Quaderns Virtuals

és un projecte desenvolupat al Departament d’Educació de Catalunya que consisteix en una sèrie d’aplicacions que permeten tenir en format digital els quaderns d’exercicis tradicionals. D’aquesta manera, el professorat pot crear recursos didàctics multimèdia per treballar els diferents continguts amb l’alumnat.

En la següent direcció electrònica trobem la biblioteca plena de quaderns!

http://clic.xtec.cat/qv_biblio/act_list.jsp

En aquesta biblioteca digital podem cercar els quaderns d’activitats segons l’àrea, l’idioma, el nivell, l’autor, el títol o la descripció. Actualment, en la pàgina oficial de Quaderns Virtuals de XTEC, podem trobar 187 quaderns. Una vegada clicat un dels quaderns, ens apareix una finestra que ens informa sobre els continguts que es treballen, a quin àrea i nivell educatiu pertany i en qui idioma està. Si ens interessa, el podem descarregar , guardar-lo a l’ordinador, i ja està llest per treballar-lo amb els alumnes!

La pàgina web es va actualitzant molt sovint, per la qual cosa sempre podem trobar materials nous. D’altra banda, aquesta també ens ofereix una secció plena de documents d’interès relacionats amb els Quaderns Virtuals, on podem trobar articles, cursos i tutorials i ponències presentades a congressos i seminaris relacionats amb l’educació.

Aprofitant que avui és Sant Jordi, aquí us deixem un exemple d'un Quadern Virtual que hem trobat força interessant per treballar aquesta Diada amb els alumnes d'Educació Infantil!

Els nens poden aprendre més ràpid utilitzant la tecnologia!!

Navegant per la xarxa hem trobat una noticia força interessant! Aquesta ens explica que fa uns mesos es va realitzar un projecte per investigar els avantatges de la tecnologia en els nens de 3 anys. El projecte va ser dut a terme entre la empresa multinacional Toshiba i l’escola La Salle i els resultats són molt positius, ja que es comprova una millora notòria del rendiment escolar i un treball molt més còmode per part del mestre.

Això ens demostra que les tecnologies són uns recursos que hem d’aprofitar al màxim, ja que formen part de l’actualitat de la nostra activitat docent i ens ajudaran a aconseguir una millora en la qualitat educativa.

Si voleu llegir la notícia sencera, aquest és l’enllaç!

http://educacion2.com/556/los-ninos-pueden-aprender-mas-rapido-utilizando-la-tecnologia/

IDEES PER SANT JORDI


L'xtec ha tret un butlletí aquest mes fent referència a notícies i idees per aplicar a Sant jordi.

Un dels recursos interessants és la proposta Storytelling per Sant Jordi del projecte Espurn@.

Aquest projecte consisteix en explicar històres però aprofitant la quantitat d'opcions que ens ofereixen en TAC's.


Si us interessa podeu visitar aquest enllaç:

viernes, 9 de abril de 2010

VISITA A L'EXPODIDÀCTICA 2010

El passat 18 de març vam poder assistir al Saló de l'Ensenyament i l'Expodidàctica de Barcelona! Allà vam poguer conèixer nous materials didàctics que ja es poden trobar a les aules, com per exemple els taulells amb ordinador incorporat o els bolígrafs amb microcàmara incorporada, que permeten projectar a la pantalla allò que escribim sobre paper.

Durant el nostre recorregut pel salò es podia observar que els materials més comuns, com els llapissos o les pizarres tradicionals s'estan quedant enrere donant pas als nous avenços tecnològics. L'exposició ens ha donat una visió molt més àmplia dels recursos tecnològics que ara per ara configuren l'actualitat educativa, i ens ha mostrat la cara més útil i productiva sobretot de les PDI. Hem participat en diverses conferències i activitats on ens han ensenyat a "moure'ns" per la pantalla i on hem après la infinitat de possibilitats que ofereixen aquests nous recursos educatius. La veritat és que totes vam sortir meravellades del saló i amb moltes ganes d'aprendre més sobre el que dia a dia va sorgint per facilitar i amenitzar la nostra tasca educadora.
Tot i que la tecnologia va ser la gran protagonista del dia, no van faltar els expositors on es podien trobar tot tipus de llapissos de colors i retoladors, pintures, ceres, etc.
En aquests últims, molts dels visitants ( de totes les edats ) van treure la part creativa que portaven dintre per decorar torretes, fer figures de plastilina, etc.
Si seguiu el següent enllaç podreu veure el vídeo publicat per TV3. Hi sortim algunes de nosaltres! :D

LA PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA


La PISSARRA DIGITAL interactiva és l’última tecnologia en material escolar. Consisteix en un ordinador multimedia connectat a la xarxa i un projector que mostra les imatges en una pissarra interactiva. Els elements projectats en la pissarra provenen de l’ordinador i es poden controlar a través d’aquesta, ja que es pot escriure directament a sobre del tauler o es poden controlar els programes informàtics a través d’un punter. Aquest punter té una mena de sensor en un cantó de la pissarra que detecta el moviment, la qual cosa permet moure’l per la pissarra com si fos el ratolí.


Aquest recurs pot arribar a ser molt útil a l’hora de treballar múltiples recursos a l’aula, ja que permet treballar continguts digitals en un format idoni per treballar en grup i permet al mestre fer explicacions mostrant exemples i pautes directament des de l’ordinador, inclòs a distància. Aquest nou sistema d’aprenentatge, però, requereix una formació didàctica específica per part del mestre, ja que sinó és probable que no es sàpiguen utilitzar al màxim les possibilitats que ofereix.

Alguns videos interessants que hem trobat a la xarxa referents a la utilització de les PDI son els següents:


La PDI a Educació Infantil

Tot i que pot semblar que la PDI no és un recurs apropiat per a treballar amb alumnes de l’Educació Infantil, el cert és que existeixen infinitat de recursos per treballar el continguts de l’etapa mitjançant aquesta pissarra. Hi ha programes educatius, fitxes digitalitzades, contes i activitats de lecto-escriptura i lògica matemàtica molt útils per treballar amb els infants. Buscant per la xarxa hem trobat aquesta pàgina la qual creiem molt interessant:


Conté les últimes novetats en tecnologies, materials descarregables, fòrums de debat i ofereix cursos de formació per a tots aquells professionals que vulguin aprofundir en la utilització de les TIC en les seves pràctiques educatives. Si us interessa això últim, la pàgina http://www.aprenderconsmart.org/ també ofereix cursos de formació per als usuaris registrats.